dijous, 22 de setembre del 2011

27 - Tinc un amic que sap coses

Tinc un amic, un bon amic, amb el qual ens fem companyia mútuament. A ell li agraden els meus punts de vista i a mi m’agraden els seus. Fa més de vint-i-cinc anys que ens coneixem i les nostres converses són sempre interessants. No coincidim sempre en les opinions però sempre ens resulta interessant veure el punt de vista de l’altre. Hi ha vegades que em veig obligat a reconèixer que la seva visió d’un tema és més convincent que la meva, i n’hi ha d’altres que és ell qui canvia d’opinió.
No cal dir que, evidentment, parla amb veu baixa o, més ben dit, amb veu normal, cosa que generalment equival a parlar més baix que els altres i, com que gran part de les nostres converses tenen lloc a les terrasses dels bars, normalment acabem parlant inclinats l’un cap a l’altre per tal de no quedar ofegats amb la cridòria general que des de fa pocs anys s’ha convertit en norma.

El meu amic mai no perd ni el somriure ni l’actitud positiva ni, per descomptat, les formes, encara que raons no n’hi falten.
El pobre viu en la més absoluta misèria des de que va perdre la feina ara fa uns quants anys -una feina bona i remunerada-, acabant-se d’ensorrar després d’un matrimoni desastrós amb una noia d’aquelles que “ja es veia a venir que acabaria malament” ,  juntament amb una enganxada amb una clienta que li va deixar a deure una suma de diners important en un petit negoci que acabava de muntar.

El meu amic sap moltes coses. De vegades jo li pregunto com es fa que una persona que sap tantes coses pugui arribar a ser tan pobre. És una pregunta seriosa i se la pren com a tal. Ho veu de la mateixa manera i reconeix tampoc ho entén.

Ahir parlàvem sobre aquesta notícia tan mal explicada, que de tan mal explicada que sembla surrealista, on se’ns diu que els “rics” volen pagar més impostos.
Les nostres interpretacions que en fèiem diferien molt, però s’aguantaven. Ningú va poder afirmar que l’altre s’equivocava. Ens vam quedar tots dos pensatius.

Aquesta introducció se m’ha allargat més del que tenia previst.
Ara em posaré a escriure ambdós punts de vista i els publicaré a continuació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada